Trots omständigheterna

| 02:52
Ja nu ska jag berätta hur denna kvällen gick. 
Hade alltså inflyttningsfest och vi var 8 stycken som trängdes i min lägenhet, var lite trögstartat men kom igång rätt så bra sen. Lite för bra. 
Först spelade vi Fishing game som jag fick i inflyttningspresent, vilket var otroligt uppskattat, tycker det spelet är fruktansvärt roligt trots att jag inte har något tålamod för det var fan inte lätt ska jag tala om för er. 
När jag var liten fanns det magneter i fiskarna och på spöna men det gjorde det inte nu vilket gjorde det typ 20 ggr svårare. Vann såklart inte... 
 
Sen spelade vi lite kortspel och frågespel och det var kul, folk börjar bli lite lagom fulla så vi drog ut mitt köksbord i vardagsrummet och spelade Beer-pong, var första gången jag spelade det och jag och Jelena vann vår omgång hihi.
Men senare under kvällen så blir Hannahs pojkvän Kalle bli lite väl full. Han tål verkligen inte alkohol, vi ville dra ner på stan och ha roligt men givetvis däckar han. Spyr ner hela min altan och lägger sig utanför i gräset och vaknar inte till liv, svarar inte på tilltal. Så vi fick ringa ambulansen... det var också min första gång jag ringde 112. Dom kom hit och kollade till Kalle, försökte skaka liv i honom och till slut fick vi in honom i lägenheten och han var nästan ihjälfrusen, sen däckade han inne på mitt golv istället och där satt jag och Hannah och väntade på att deras skjuts skulle komma så dom kunde åka hem och det var nog dom längsta 45 minuterna i mitt liv men allting gick bra till slut, dom kom hem hela och rena, eller ja det kan väl diskuteras. 
Pedantisk som jag är så började jag städa direkt, drog fram dammsugaren och skurade golvet. Vet ni hur jag skurade? Jag har inte köpt någon golvmopp än så jag drog fram en skål och fyllde med rengöring och skurade golvet för hand, heeeela vardagsrummet. Undra hur många som kommer tro på detta, men det gjorde jag för jag klarar inte av när jag vet om att det är skitigt överallt. Jobbigt som fan men oj vad lugn jag är nu, så nu kan jag äntligen gå och lägga mig men jag är inte ens trött än och klockan är 03, vilket innebär att alla demoner och andar kommer på besök. 03 är demonernas tid för er som inte visste :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: