En hemsk start på en bra dag

| 12:23
Då var dag två avklarad av utbildningen jag börjat. För er som inte hängt med eller vet så har jag precis börjat en utbildning som heter Finsam eller i Växjö's fall "Växjö samordningsförbund", detta finns i stora delar i hela Sverige. Det är alltså en form av utbildning som riktar sig till dom som behöver lite extra hjälp i vardagen, om man varit arbetslös väldigt länge eller har någon form av funktionsnedsättning eller någon annan sjukdom som sätter hinder i vardagen. Vi är 12 stycken i gruppen just nu som alla har olika bakgrunder men är där av samma anledning. 
Känns jättebra hittills, trivs som fisken i vattnet. Går bara måndagar, onsdagar och fredagar från 09-12 vilket är jävligt skönt för då blir man inte sönderstressad eller fylld med ångest som jag i vanliga fall blir om det blir för mycket för mig.

Åter till rubrikens mening, jag vaknade i morse runt halv åtta och steg upp och klädde på mig, var så klart väldigt trött och yrvaken, vet inte ens om jag var 100% vaken så när jag kom ut i vardagsrummet satt det en fet jävla spindel uppe vid taklisten, det var ingen liten spindel så jag fick ju panik o kollade mig runt i rummet för o se om jag kunde hitta något att ha ihjäl den med, men när jag sen tittar tillbaka dit så är den helt borta. Gick fram lite försiktigt för o se om jag såg den någon annanstans, bakom elementet eller blommorna eller nåt, men inte ett spår av den. Så fick jag panik av det istället för jag tänkte att det här är ju en hallucination, har jag äntligen levt upp till mitt namn Skitgalen och tappat förståndet helt och hållet. Började såklart googla för o se om det fanns någon logisk förklaring till detta, det första jag hittade var att det kan vara en bieffekt av medicinen jag tar eller också att jag var så pass yrvaken att jag såg nåt som inte va där. Anledningen till att det var en spindel var förmodligen för jag såg en exakt lika dan igårkväll och mördade den, jag kanske fick så stora men av det att det satte sitt spår? Har en fruktansvärd fobi för spindlar så kanske var därför också, jag har fan ingen aning men sjukt var det i alla fall! 

Men dagen i sig var helt kanonbra! Jag älskar verkligen den utbildningen, vi lär oss väldigt mycket om allt och ingenting.Dom första fem veckorna kommer vi prata mycket om självutveckling, vi kommer lära oss om kost, träning, sömn, bygga upp sitt självförtroende och självkänsla osv vilket jag verkligen behöver, som vi verkligen behöver sen när vi ska ut i arbetslivet, vi måste ha en stark front helt enkelt.
Vi hade en kvinna på besök idag som är utbildad kost och träningsrådgivare tror jag hon var? Och föreläste för oss, så jag ska skriva i ett annat inlägg sen om det hon berättade, dom allra viktigaste punkterna i alla fall. Så detta får räcka för stunden! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: